Så sa mamma och jag vet inte vad jesus betyder men jag håller med om att det var jättegott. Köttkorv och pressad potatis heter det. Det såg litet konstigt ut men det smakade smaskigt. Det är nog en av mina favoriträtter efter pannkaka. Nu ska vi sova. Gonatt.
tisdag, november 17, 2009
Jesus va gott
Så sa mamma och jag vet inte vad jesus betyder men jag håller med om att det var jättegott. Köttkorv och pressad potatis heter det. Det såg litet konstigt ut men det smakade smaskigt. Det är nog en av mina favoriträtter efter pannkaka. Nu ska vi sova. Gonatt.
lördag, november 14, 2009
Trötta efter konsert och båtjobb

Och inte hjälpte det med mammas dunderkur i morse - fruktdrink på apelsin och kiwi. Så nu ska vi ta en siesta. Sen har mamma övertalat pappa att laga en lördagsmiddag. Undrar vad vi får? Senast var det nån konstig röra.
Igår var vi på Annexet igen och lyssnade på Placebo. Och idag har vi varit vid båten. Det var roligare. Kram.
tisdag, november 10, 2009
Idag har vi tränat
Det blir inte lättare för varje gång och mamma tycker det är jobbigt att ju mer hon tränar dessto svagare blir hon, och det där med balans är extra svårt. Hon har en balansövning med en boll och den verkar jättesvår. Jag försöker hjälpa till men det ger heller inget resultat. Fast sen när vi är klara badar vi bastu och det är väääldigt skönt. På Daniels gym spelar de musik i bastun och jag somnar alltid. Sen vaknar jag i duschen.
söndag, november 08, 2009
Farmor och farfar kom med tulpaner och presenter
Mamma hade bjudit farmor, farfar, mormor och morfar på middag i går. Farmor och farfar kom med massor av presenter. Mamma fick tulpaner som hon älskar, ett halsband och massor av choklad som hon också älskar och pappa fick ta hand om min present som finns i ett vitt kuvert. Jag vet inte vad det är. En hemlis. De varkar väldigt trevliga i alla fall.
Mormor och morfar kunde inte komma för mormor har varit sjuk, så mamma säger att det får bli en ny middag sen. Idag har vi varit på sex eller sju lägenhetsvisningar. Det var väldigt jobbigt tyckte mamma och jag. Tur att vi åkte i pappas varma bil med gps. Nu ska vi sova. Hej då.
fredag, november 06, 2009
Idag har vi varit hos barnmorskan
Yvonne heter hon och hon berättade att mamma och pappa ska gå på en förlossningsföreläsning på Karolinska och sen en heldagskurs om hur det är att vara förälder. Roligt att pappa får följa med också. Och så fick mamma välja sjukhus för förlossning. Hon valde Karolinska eftersom det är dit hon ska på Auroramottagningens Junoenhet och lägga upp en förlossningsplan och prata om sin skräck - att föda mig. Jag har redan sagt att jag ska hjälpa till och lovat att komma ut fort men det hjälper inte.
Här är hon i sin Felippa K jacka från Blocket som vi båda får plats i hela vintern. Jag gillar den för den är skitmjuk och varm.
onsdag, november 04, 2009
Vaccin, och pannkakor som tröst
Idag har mamma varit och vaccinerat sig med Östermalmsfolket i fina ullkavajer och kappor. Det blev slagsmål vid nummerlappsmaskinen men en timme senare fick mamma i alla fall vaccin. Skönt. Nu ska vi äta pannkakor och det älskar jag, med mormors drottningsylt. Mamma gör inte så fina kakor men de är väldigt goda. Jag ska öppna en pannkaksrestaurang när jag blir stor.
söndag, november 01, 2009
Det här blir man pigg av
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)