lördag, mars 17, 2012
Idag har vi simmat grävskopa
Små barn simmar automatiskt som en hund så därför börjar vi simma som grävskopor istället. På så sätt blir simtagen kraftigare. När vi blir större får vi lära oss simma bröstsim men det är nog på kurs nummer 100. Mamma var väldigt stolt idag för jag var så duktig. Och så har jag hoppat från kanten - ståendes. Vi har också börjat med en övning med målet att doppa huvudet.
måndag, mars 12, 2012
Jitterbugg kallas det
Mamma och jag körde litet bugg i lördags kväll, till en amerikanskinspirerad schlagerdänga. Jag fick vara uppe till klockan nio och mysa i soffan med mamma och pappa. Men då var jag så trött så jag ville bara sova.
Pustar ut en stund på båtmässan
Det var ganska jobbigt på båtmässan. Här vilar vi litet vid de radiostyrda segelbåtarna. Mamma pustade och frustade ganska mycket och tyckte det var jobbigt hon med, så vi var inte kvar så länge.
söndag, mars 04, 2012
Här sitter jag och ror
Nere vid vattnet finns det båtar som fryst fast i isen så mamma och jag gick dit och kollade. Vi försökte ro därifrån men det gick sådär. Sen åkte vi litet pulka istället. Förutom hostan är vi nu friska alla tre så imorgon ska jag till förskolan igen. Gonatt.
Mamma har fått Blocket-sjukan, igen
Eller gravid-boa som man också kan kalla det. Allt ska vara klart till maj så hon köper och säljer varje vecka - sängar och våningssängar, barnvagnar och leksaker. Det senaste tillskottet är en Leandervagga. Fast den köpte hon av sin kollega. Verkar skön tycker jag. Pyret ska tydligen hänga i luften och sova. Mamma säljer och köper och pappa bär, hämtar och monterar. Idag fick jag en ny garderob. Där bor nallen.
fredag, mars 02, 2012
Hemma med mormor och morfar
Den här veckan har jag varit hemma hela veckan, först med farmor och sen med mormor och morfar. Mamma har också varit hemma och sjuk. Jag har druckit blåbärssoppa och saft för det får man när man är sjuk, och så har jag puffat var tredje timme, alltså andats astmamedicin. Men nu har mormor och morfar åkt hem till Dalarna igen. Hej då!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)