måndag, juli 15, 2013

Äntligen fick mamma segla!

























Det lutade åt ena sidan när vi seglade ut ur marinan. Fast på vägen hem igen var det lugnare. Jag spejade som en riktig pirat och såg till att min nya gummibåt Blue Bird inte smet. Vi övernattade i Kolnäsviken och det var ganska mysigt faktiskt.

onsdag, juli 10, 2013

Sommarland














Det här är en årlig tradition för oss i min familj för vi gillar Sommarland i Leksand allihopa.

Midsommar i Rönns 2013















Här är Tingis, mamma och Iris på bystugans midsommarfirande i Rönnäs. Den här midsommaren firade vi hos mormor och morfar och pappa var med för första gången. Det var väldig roligt. Det finns över 40 bilder via länken till höger.

lördag, juni 08, 2013

En dag på stranden























Mamma, Iris och jag gick till stranden. Pappa har semester från oss, på landet. När solen gick i moln var det jättekallt, men sen blev det jättevarmt. Då somnade Iris, så mamma och jag lekte en stund själva.

Glad nationaldag på er allihopa!
























På Sveriges nationaldag åkte vi in till stan. Vi åkte SL-buss och jag och pappa satt längst fram. Sen åkte vi tunnelbana. När vi kom fram till Slussen gick vi till Kungsträdgården och Smaka på Stockholm. Vi slog oss ner mitt framför scenen. Mamma åt en god fisksoppa från Utö Wärdshus och jag åt en jättegod pasta. Precis när vi hade tagit första tuggorna gick ett band upp på scenen. Mamma sa att jag glömde bort min mat då. Jag bara stirrade och det var mysigt. Sen somnade jag i vagnen. När vi gick kom hela Stockholm och skulle äta lunch. vi hade timing. Sen rullade vi fram mellan alla människor - mamma och pappa och Iris och jag i våra vagnar. Vi gled ut på Skeppsholmen och gjorde picknick. Det fanns massor av fina båtar att titta på som hade kommit för prinsessans bröllop.

lördag, juni 01, 2013

Idag var det sjösättning










Rickard kom med stora lyftkranen och lyfte mammas båt. Sen körde mamma och jag den till bryggan och så fikade vi i sittbrunnen med pepparkakor.  Iris var med också. Skepp o hoj!

tisdag, maj 21, 2013

Lilla Iris har blivit stor - 1 år









- Mamma, Iris fyller år idag, men bara ett år. Det är ju maj nu och då fyller hon. Får jag prova hennes bil?
Vi firade födelsedagen med pappas riktiga första tårta någonsin! Det var fint. Farmor och farfar hade köpt kläder så det skulle räcka ett tag.. och av mamma och pappa fick hon en egen Bobby Car, en badanka och en gunga. Här sitter hon framför sin stora tårta. Jag fick hjälpe henne att blåsa ut ljuset.