onsdag, februari 09, 2011

Skål!










För oss piratfamiljen som har sålt våran lägenhet. Fast jag tycker det är litet tråkigt att flytta härifrån och mamma också, för hon var gravid här och har såna fina minnen från sina uppesittarnätter med nattmacka, varm choklad och streching. Och alla har vi minnen från kolikdagarna när stereon gick varm med Goldfrapp, eller när mamma hade mjölkstockning med feber och frös så hon darrade bort min kolik, eller när det var så varmt så mamma och jag fick svalka oss framför luftkonditioneringen. Och ingen glömmer morgonen den 23 mars när mamma vaknade och sa: nu har det börjat. Det här är mitt första hem och därför är det tråkigt att lämna det.

Vårat nya hem har pappa döpt till Turnaround Electrical Island - Vendelsö. Vi var där på besök nyligen och jag tycker det verkar trevligt. Fast jag håller med mamma och pappa - vilka fula färger på väggarna. Blä. Nästa vecka får vi nycklarna till huset och då ska målaren börjar jobba. Och när han är klar flyttar vi. Svisch.

Inga kommentarer: