söndag, augusti 29, 2010

Köpa gräs


Mamma säger att de ska köpa gräs till mig - en gräsplätt. Och hon letar efter den perfekta gräsplätten med ett fint hus på, trevliga grannar, bra skolor, en sjö, natur och en inredning som passar henne i smaken. Vi ska flytta. Inte nu, men senast i sommar säger hon. Hon har dragit igång värsta marknadsundersökningen. Jag tycker det verkar jättebra. Pappa också tror jag. Mamma och jag åker på visningar och kollar in områden. Vi har en favorit - Älta. Antagligen kan vi inte bo kvar i Björkhagen/Enskede eftersom det är för dyrt eller för otrevligt. Och gräs är viktigt. Jag vet att mamma ville odla gräs på sin balkong i Solna, så hon kunde stoppa fötterna i det. Skönt ska det vara. Och det är bra. Jag ska leka på min gräsplätt. På väg hem från Älta stannade vi i Sickla bredvid mitt babysim och åt skräpmat. Det får man göra ibland.

Inga kommentarer: