onsdag, april 07, 2010

Kolik säger SÖS


Jag har kolik, eller väldigt ont i magen mest hela tiden, så i natt åkte vi till barnakuten på SÖS. Och det gjorde vi rätt i sa doktorn. För man vet aldrig med så små personer som mig, som man knappt känner dessutom, som nyss kommit ut. På SÖS tog de blodprov, urinporiv (som på bilden), kollade mina öron, bajset, lyssnade på hjärtat, msserade magen och en massa annat. Doktorn var jättebra. Pappa somnade på britsen. Sen åkte vi hem och sov. Nu mår jag ok en stund.

Att jag har ont beror på att mina tarmar håller på att utvecklas och inte kan ta hand om mjölkflödet i min kropp. Och det kan ta tre månader innan det blir bra. Jag skriker mycket, mest hela tiden när jag är vaken och mamma och pappa slås ibland av panik för att det inte går att stoppa mig. Men nu provar vi med medicinska droppar i samband med amning och fungerar inte det, ska mamma äta mjölkfri kost för jag kan vara känslig för mjölkprodukter. Så vi jobbar vidare med de metoder som finns och har tålamod. Vi ska också byta BVC för mamma och pappa tycker inte om den gamla tråkiga tanten vi har nu. Så det så. Hej då!

2 kommentarer:

Anonym sa...

oh puppet, I knew it. I am so sorry you have colic. I spelled it cowlick a few days ago, because I knew it has to do with milk.

Cows make milk, you see. You will learn all about cows and other animals some day.

I hope your intestines grow quickly. be gentle.

love,
gina

Anonym sa...

Stackars liten pirat och piratföräldrar! Massor av kramar. Hoppas det blir bättre snart, det gör så ont i hjärtat när bebisar har ont.

Massor av kramar
Carina