söndag, februari 14, 2010

Mamma packar väskan


Lika bra säger hon för från och med nästa söndag kan jag komma när som helst. Så står det i boken mamma läser. Här är mina kläder som jag ska ha på mig när jag kommer ut. Mamma har packat två bodys i organisk bomull från Polarn, en overall från Mexx, strumpor, pyjamas, byxor och en bomullsfilt från hennes kompis i Michigan. Det enda jag behöver är en bomullsmössa och den ska hon köpa i veckan.

Pappa jobbar varje dag så han är trött, och mamma är också trött och inte på så bra humör, fast idag är hon stolt för hon har begärt Föräldrapenning. Det skulle hon ha gjort i en månad.

5 kommentarer:

Cilia sa...

Åååå va spännande!!! :-))

Du måste höra av dig när vattnet har gått..

Kram kram

Sailing White Pearl sa...

Klart jag gör. När jag väl bestämt mig för att ta mig ur denna trånga påse så meddelar jag. Och mamma hör säkert också av sig, om hon märker att jag dragit pluggen. Det vet man aldrig. Ibland märker hon ingenting och ibland vet hon direkt vad man vill.

Farmor sa...

Vilken mamma, hur ska hon veta vad du vill, när du inte kan säga till??

Anonym sa...

Tips på packning:

* Nått "lagom svårt" att läsa, typ rolig bok, skvallertidning..
* smågodis (jag började helt plötsligt vilja ha gelegodisar, jag som är en chokladtjej)
* Yatzy (vi hade iofs planerat snitt)
* egen kudde
* MJUKT toapapper (behöver inte kommenteras)
* stora tofflor, fötterna kan svullna, jag kom inte i mina
* mobil o mobilladdare, får inte glömmas
* lite nya mjuka kläder till dig också, man vill vara fin

KRAM
Carina

Sailing White Pearl sa...

Å tack så jättemycket för alla bra tips. Mamma ska genast komplettera med allt det, kanske inte Yatzy, men allt annat. /P